Big Y - nadchodzi rewolucja

Moderator: Lappa


Posts: 61
Joined: Sun Jul 22, 2012 8:08 am
Location: Kraków, Polska
YDNA:
R1a-L260
PostPosted: Wed Apr 09, 2014 11:01 pm
Lappa wrote:Do tego cały czas czekające niektóre próbki Z282* (szczególnie z klastra B2) na "doklejenie się" do M458 lub Z284 (?)


3.B2, a na pewno jego część w postaci 3.B2B "dokleiła się" do Z284! :)
SNP spajający je to Y2395.

Część układanki w ramach Z282 mamy. :D

Posts: 587
Joined: Thu Mar 15, 2012 11:59 am

YDNA:
Adam-L74; R1a-YP4700
MtDNA:
H14a
PostPosted: Mon Jul 14, 2014 7:12 am
Kto z Was, Koledzy, orientuje się, dlaczego na osobowych stronach FTDNA (my FTDNA BigY) w grupie mutacji na poziomie M417 podano mi (i pewnie także innym klientom) aż 64 SNP?
Myślę, że może dlatego, że odkrytą ilość SNP między R1 i R1a1a1 nie udało się przydzielić do poszczególnych subkladów. Bowiem do tego potrzebne by były testy próbek R1a*, R1a1* i R1a1a*. A takie próbki się nie pojawiły.
Tak myślę.
Czy jest gdzieś jakieś wyjaśnienie, co oznacza ta liczba 64 SNP?

Posts: 61
Joined: Sun Jul 22, 2012 8:08 am
Location: Kraków, Polska
YDNA:
R1a-L260
PostPosted: Mon Jul 14, 2014 7:51 pm
Byłaby szansa na "screena"?
Aby móc zorientować się o co chodzi.
Bo chłopaki walczą aby w końcu M417 wylądowało na swoim miejsu (tj. jako R1a1a1, a nie R1a* - na razie - skutku to nie przynosi :/) na drzewku FTDNA.

Czy jest gdzieś jakieś wyjaśnienie, co oznacza ta liczba 64 SNP?

Pewnie liczbę SNPów z poziomu M420 (R1a*) lub okolic; są tam np. L62 czy L63?

Z innych ciekawostek.
Ostatnio (tj. za chwilę minie miesiąc) FTDNA odcięła dostęp do "prywatnych" SNPów (w tym także dla osoby będącej właścicielem konta/DNA) i (chyba) udaje że nie wie o co chodzi. (na szczęście lub nie chodzi o nowe wyniki).
Jest to strasznie irytujące, bo nie ma możliwości (dopiero analiza plików .raw daje odpowiedź ) porównywania np. "odstających" wyników np. z Chromo2, i prób prawidłowego umieszczenia na drzewie.

(Np. "private" "novel variant" to może być SNP spotkany np. w chipie Chromo2 czy już gdzieś opublikowany.
Jeśli nie wystąpił w innych Big Y "robionych" przez FTDNA to go w "ulepszonej" wersji jako "novel variant" nie zobaczymy:/
Co ciekawe dotyczy to również osoby która opłaciła test.)

Posts: 587
Joined: Thu Mar 15, 2012 11:59 am

YDNA:
Adam-L74; R1a-YP4700
MtDNA:
H14a
PostPosted: Tue Jul 15, 2014 5:28 am
wilmar wrote:Byłaby szansa na "screena"?
Aby móc zorientować się o co chodzi.

Image

Prawda, że wygląda to niesamowicie!
Dobrze by było, by wypowiedzieli się inni klienci BigY z rodu R1a.
.
User avatar
Posts: 263
Joined: Sun Mar 18, 2012 8:21 pm

YDNA:
R1a-L260
MtDNA:
W3a1
PostPosted: Thu Jul 17, 2014 6:05 am
Atim wrote:Prawda, że wygląda to niesamowicie!
Dobrze by było, by wypowiedzieli się inni klienci BigY z rodu R1a.
.

Raczej żenująco.
Tyle lat po zebraniu wyników testu GENO 2.0 FTDNA ma problem z zestawieniem tego do tabelki i poukładaniem w odpowiednich grupach.
Raportował kilkakrotnie i wysyłałem listę najważniejszych błędów.
Jak na razie chociaż Z282 przesunięto pod poziom Z283 (bo były na tym samym) oraz L784 pod L784.

Nadal są tam błędy
- złych lokacji SNP
- pomieszania niepotrzebnych "prywatnych SNP"
- podwójnych nazw tych samych SNP - wsytępujących na tym samym drzewie nawet w róznych miejscach (sic!)

Niestety obecnie FTDNA "przycięła" możliwośc analizy testów BIG Y - j.w. :(
Liczę że sie to zmieni (dodanie róznych poziomów dostępu w zależności od woli użytkownika - tak jak jest to w przypadku mtDNA)

Posts: 587
Joined: Thu Mar 15, 2012 11:59 am

YDNA:
Adam-L74; R1a-YP4700
MtDNA:
H14a
PostPosted: Tue Jul 22, 2014 7:20 am
Drzewo Y-full. Czas haplogrup - próba obliczenia.
Dwa schematy:
Y-Adam 268,000 – 1 SNP: 219 lat
Y-Adam 200,000 – 1SNP: 163 lata

haplogrupa...ilość SNP...suma SNP...czas początku tej haplogr. /czyli czas rozwidlenia grupy ojcowskiej/
Y-ADAM
A0T.......128...1225...268,000../..200,000 YBP (to czas rozwidlenia grupy Y-Adama)
A1...........21...1097....240,000...179,000
A1b...........2...1076....236,000...175,000
BT........311...1074.....235,000...175,000
CT.......298...763........167,000...124,000
CF...........4...465........102,000.....75,800 (rozwidlenie CT to czas OUT OF AFRICA)
F..........160...461........101,000.....75,100
GHIJK......4...301..........65,900......49,100
HIJK........1...297..........65,000......48,400
IJK...........5...296..........64,800......48,200
K’...........17...291..........63,700......47,400
KI’’...........1...274..........60,000......44,700
MP...........5...273..........59,800......44,500
P..........133...268.........58,700......43,700
R............22...135.........29,600......22,000
Y482.......4...113..........24,700......18,400
R1.........45...109..........23,900......17,800
R1a.........4...64............14,000......10,400
R1a1......4...60.............13,100........9,800
R1a1a....7...56.............12,300........9,100
M417......2...49............10,700........8,000
Z645.......8...47............10,300........7,700
Z283.......2...39...............8,500.......6,400
Z282.......1...37..............8,100........6,000
Z280.....36...36..............7,900........5,900 YBP (to czas rozwidlenia grupy ojcowskiej – Z282)
(Z280 - tu liczba SNP z Big-Y, uśredniona)

To chyba jakaś rewolucja!

Posts: 587
Joined: Thu Mar 15, 2012 11:59 am

YDNA:
Adam-L74; R1a-YP4700
MtDNA:
H14a
PostPosted: Tue Jul 22, 2014 11:04 am
Image

Koledzy, wyrażacie na to zgodę?

Posts: 587
Joined: Thu Mar 15, 2012 11:59 am

YDNA:
Adam-L74; R1a-YP4700
MtDNA:
H14a
PostPosted: Mon Sep 22, 2014 7:15 pm
Teraz jest duży problem.
Chyba czeka nas jednak jakaś rewolucja!
Jak mianowicie pogodzić jakby niewystarczającą w stosunku do całego drzewa liczbę SNP, tylko 109, poniżej haplogrupy R*,
z czasem ustalonym dla R* z Mal'ta (MA-1): 24.000 lat temu?

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/article ... 05016/#SD1
(Suplementary, Figure 5a S1)

Po dopasowaniu - na jeden SNP przypada 220 lat.
Wtedy wyłonienie się R1 - 24.000 lat temu
R1a - 14.000
M417 - 10.300
Z280 - 7.500
........................
Wątpię w to, że po kolejnych testach YFull (FGC) znacznie zmienią się proporcje między haplogrupami.
A jeżeli uzna się wiarydogność badań MA-1, to trzeba z tego jakieś wnioski wyciągnąć.
Wtedy Y-Adam żyłby 285.000 lat temu.
Co wy, Przyjaciele, na to wszystko?

Posts: 47
Joined: Tue Sep 04, 2012 9:25 pm
PostPosted: Wed Sep 24, 2014 1:42 pm
Atim wrote:
Po dopasowaniu - na jeden SNP przypada 220 lat.

Może nie mają odwagi by to napisać?
Słuszna uwaga, widzę to od dawna, że dla całego drzewa człowieka, czyli najbardziej reprezentatywnej średniej, wychodziła ona w okolicy 240, zas gdy przyszło do R1a.... średnia spadała do 100 :lol: , potem dawali 120 :lol: , teraz zaś miarkują się na 150 :lol:

Posts: 587
Joined: Thu Mar 15, 2012 11:59 am

YDNA:
Adam-L74; R1a-YP4700
MtDNA:
H14a
PostPosted: Thu Sep 25, 2014 10:13 am
RG13 wrote:
Atim wrote:Po dopasowaniu - na jeden SNP przypada 220 lat.

Może nie mają odwagi by to napisać?
Słuszna uwaga, widzę to od dawna, że dla całego drzewa człowieka, czyli najbardziej reprezentatywnej średniej, wychodziła ona w okolicy 240, zas gdy przyszło do R1a.... średnia spadała do 100 :lol: , potem dawali 120 :lol: , teraz zaś miarkują się na 150 :lol:

Przychodzi mi taka myśl, że trzeba doliczyć tzw. tzw. prywatne SNP. Może w tym tkwi sedno problemu.
Nie wiem, kogo zapytać:
czy te "prywatne" SNP są juą wliczone na drzeiw YFull, a jeżeli nie, to ile ich przypada średnio na jednego faceta.
Previous

Return to Język Polski

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests