Najbardziej kretyńskie doniesienia medialne o badaniach DNA

Moderator: Lappa

User avatar
Posts: 263
Joined: Sun Mar 18, 2012 8:21 pm

YDNA:
R1a-L260
MtDNA:
W3a1
PostPosted: Tue Oct 15, 2013 8:57 pm
Ten topik chyba będzie się rozrastał dzięki takim tekstom jak ostatnio w Rebelyi o "Sarmatach" czy tez "Wikingach"

Co prawda znalezione niedawno - ale tekst sprzed paru ładnych lat, o tym co to znaczy przyporządkowywać całe Haplogrupy do narodowości i etnosów:

"Większość Niemców nie jest Germanami!"

"...jedynie sześć procent niemieckich mężczyzn posiada geny germańskie odziedziczone po ojcu..."

"...połowa Czechów ma słowiańskie pochodzenie. Jedna czwarta z nich pochodzi z krajów romańskich, a jedna dziesiąta - z regionów zamieszkanych przez Germanów."

6% Niemców to Germanie
a jednocześnie Czesi są w 10% Germanami!!!

To dopiero rewelka!!!
:O
User avatar
Posts: 1129
Joined: Sun Feb 24, 2013 7:32 am

YDNA:
Lancelot
PostPosted: Tue Oct 15, 2013 9:21 pm
Lappa wrote:Ten topik chyba będzie się rozrastał dzięki takim tekstom jak ostatnio w Rebelyi o "Sarmatach" czy tez "Wikingach"

Co prawda znalezione niedawno - ale tekst sprzed paru ładnych lat, o tym co to znaczy przyporządkowywać całe Haplogrupy do narodowości i etnosów:

"Większość Niemców nie jest Germanami!"

"...jedynie sześć procent niemieckich mężczyzn posiada geny germańskie odziedziczone po ojcu..."

"...połowa Czechów ma słowiańskie pochodzenie. Jedna czwarta z nich pochodzi z krajów romańskich, a jedna dziesiąta - z regionów zamieszkanych przez Germanów."

6% Niemców to Germanie
a jednocześnie Czesi są w 10% Germanami!!!

To dopiero rewelka!!!
:O


To zadna rewelka, Niemcy sami o tym wielokrotnie pisani ale jezyku niemieckim, a nie polskim...germanie to bedzie wielka niespodzianka dla czarodziei na tych forach, ktorzy germanow utozsamiaja z .....? No wlasnie, he,he...
User avatar
Posts: 116
Joined: Sun Aug 11, 2013 4:56 pm
Location: Poland
YDNA:
R1a-Z280+ Y2902+
MtDNA:
U4a1b1
PostPosted: Wed Oct 16, 2013 8:25 am
:lol: :lol: :lol:
No i oczywiście iGenea
User avatar
Posts: 263
Joined: Sun Mar 18, 2012 8:21 pm

YDNA:
R1a-L260
MtDNA:
W3a1
PostPosted: Wed Oct 16, 2013 10:50 am
Ostsee wrote:To zadna rewelka, Niemcy sami o tym wielokrotnie pisani ale jezyku niemieckim, a nie polskim...


No to jednak, zupełnie mi się nie składa - wszechobecność Germanów w antyku od Renu po Bug z tym,
że od średniowiecza między Renem a Odrą stanowią już tylko 6% :P

Gdzie te mityczne masy Germanów które zalewały Europę skoro nie ma ich prawie w Niemczech?
User avatar
Posts: 263
Joined: Sun Mar 18, 2012 8:21 pm

YDNA:
R1a-L260
MtDNA:
W3a1
PostPosted: Tue Jan 28, 2014 10:03 pm
Może nie jakieś specjalnie kretyńskie, ale na pewno bardzo amatorskie:

W ostatnim numerze "Focusa" (luty 2014)
z okładki krzyczy tytuł:
"Genetycznie wymieszani
ILE POLAKÓW W POLAKU"


Klęcząca bosa murzynka w łowickiej sukience
a wokół niej tajemnicze zaczepne podtytuły:
"40% z nas pochodzi z bliskiego wschodu" (???)
"21% to potomkowie łowców-zbieraczy" (z tekstu wynika że chodzi o hg mtDNA U)
"0,5% wywodzi się od Żydów Aszkenazyjskich"
"4% Polaków ma korzenie we wschodniej Afryce"

Artykuł bazuje głownie na ostatnich ustaleniach prof. Grzybowskiego, i faworyzuje mtDNA.

Pisanie w 2014 r. o "typowo polskiej" haplogrupie R1a1a7 (R1a-M458) jest nieco archaiczne :)

Przy zamieszczonej mapce migracji głownych hg Y-DNA (R1a, R1b i I) jest nawet dopisek:
"Dane dot. migracji wyczytane z analiz męskiego chromosomu Y są mniej precyzyjne niż te dot. materiału dziedziczonego po kądzieli"
:shock:

Mimo wszystko, może taki ogólnikowy popularny artykuł zainteresuje potencjalnych ludzi do wykonania badań DNA.

Posts: 587
Joined: Thu Mar 15, 2012 11:59 am

YDNA:
Adam-L74; R1a-YP4700
MtDNA:
H14a
PostPosted: Mon Feb 03, 2014 8:16 am
Lappa wrote:Może nie jakieś specjalnie kretyńskie, ale na pewno bardzo amatorskie:
W ostatnim numerze "Focusa" (luty 2014)
z okładki krzyczy tytuł:
"Genetycznie wymieszani
ILE POLAKÓW W POLAKU"


Klęcząca bosa murzynka w łowickiej sukience
a wokół niej tajemnicze zaczepne podtytuły:
"40% z nas pochodzi z bliskiego wschodu" (???)
"21% to potomkowie łowców-zbieraczy" (z tekstu wynika że chodzi o hg mtDNA U)
"0,5% wywodzi się od Żydów Aszkenazyjskich"
"4% Polaków ma korzenie we wschodniej Afryce"

Artykuł bazuje głownie na ostatnich ustaleniach prof. Grzybowskiego, i faworyzuje mtDNA.
Pisanie w 2014 r. o "typowo polskiej" haplogrupie R1a1a7 (R1a-M458) jest nieco archaiczne :)

Przy zamieszczonej mapce migracji głownych hg Y-DNA (R1a, R1b i I) jest nawet dopisek:
"Dane dot. migracji wyczytane z analiz męskiego chromosomu Y są mniej precyzyjne niż te dot. materiału dziedziczonego po kądzieli"
:shock:
Mimo wszystko, może taki ogólnikowy popularny artykuł zainteresuje potencjalnych ludzi do wykonania badań DNA.
Po pierwsze można mówić nie o genach, lecz tylko o jakiejś mutacji, powstałej na terenie jakiegoś kraju, oczywiście jeśli się to uda ustalić.
Natomiast nie należy utożsamiać jakiejkolwiek mutacji z genem! Pojedyncze mutacje mogą być tylko modyfikacjami istniejacego już genu. Aby powstał jakiś całkowicie nowy gen, potrzeba niekiedy ogromnie dużo SNP.

Natomiast w kwestii kim genetycznie, czyli według DNA, są mieszkańcy jakiegoś kraju lub członkowie jakiegoś narodu, nie może wypowiadać się genealogia genetyczna. Ona odkrywa np. całą linię ojcowską od pierwszego współnego przodka, Y-Adama aż do dzis; i tylko ogólnie może ustalać geograficzne miejsce powstania kolejnych Y-SNP lub ich szczególnie liczne występowanie w jakiejś grupie ludzkiej. Podobnie jest i z całą linię matczyną, mt-DNA, od pierwszej wspólnej matki aż do dziś. Przypuszczam, że w przyszłości te dwie genealogie będą jakoś uzupełniane genealogiami jednostek autosomalnych.

Tytułową kwestię "Genetycznie wymieszani. ILE POLAKÓW W POLAKU" może stawiać natomiast tylko początkująca amatorska genetyka, dziennikarska albo forumowa, opierająca się na pracach genetyki populacyjnej tych autorów, którzy rozpatrują tylko tzw. pule genowe poszczególnych populacji ludzkich. Rezultatem takich badań są tylko jakieś mgliste określenia podobieństw i domieszek (czyli tak, jakby sumę skladników jednej zupy porównywac z sumą składników drugiej i orzekać o wyniku: Dostrzegamy tu X procent domieszek produktów z marketu N i Y procent podobieństw z produktami z marketu M).
A.Klosow, jeszcze w okresie swojej byłej świetności naukowej, stawiał kapitalne pytanie: "I za co tym ludziom płacą!"; "Kto im przydziela tak kosztowne granty!".

Posts: 54
Joined: Mon Jul 22, 2013 5:56 pm
PostPosted: Tue Feb 11, 2014 5:14 pm
http://vanaland.wordpress.com/fruhgesch ... he-belege/

Proszę o komentarz

Posts: 587
Joined: Thu Mar 15, 2012 11:59 am

YDNA:
Adam-L74; R1a-YP4700
MtDNA:
H14a
PostPosted: Wed Feb 12, 2014 3:49 pm
Obcy wrote:http://vanaland.wordpress.com/fruhgeschichte/genetische-belege/
Proszę o komentarz

Wydaje się mi strona bardzo interesująca, choć niemco-centryczna.
Pobieżnie zauważyłem na tablicy chronologii ważny brak na terenie Polski neolitycznej kultury LBK (wtęgowej) w piątym tysiącleciu przed Chr. od najstarszej jej fazy, od 5700 orzed Chr., a więc równocześnie jak w Niemczech!
Tabela podaje tylko jakąś starą mezolityczną północnoeuropejską kulturę... :evil:
A przecież wydano w Polsce na ten temat już kilka prac i co najmniej jedna ksiażkę:
Agnieszka Czekaj-Zastawny, Osadnictwo społeczności kultury ceramiki wstęgowej rytej w dorzeczu górnej Wisły. Instytut Archeologii i Etnologii PAN, Kraków 2008.
Mam tę książkę.
......................
......................
postscript:
Tak, juz trochę poczytałem. Stronę tę napisał na pewno szachista, który przestawia kultury archeologiczne i haplogrupy jak figury na szachownicy.
Zaskoczyło mnie już to zdanie, że R1a, R1b i I2b mutują w wyniku migracji, co - zdaniem samego autora - "jest sprzeczne z poglądem genetyków, którzy widzą dryf genetyczny jako podstawę wszystkich mutacji".
"Każda grupa imigrantów [...] ma duży potencjał wywołania mutacji".
(Chodzi na pewno o powstanie nowych haplogrup Y-DNA. Gdy migrant na wyboistej i długotrwałej drodze mocno się wytrzęsie , to pomieszają sie mu geny i powstanie nowa haplogrupa). :lol:
Dziękuję. Czytać dalej nie będę! Wiem, kto pisał!

Posts: 54
Joined: Mon Jul 22, 2013 5:56 pm
PostPosted: Wed Feb 12, 2014 8:20 pm
Dziękuję za słowo. Jestem mocno zielony i nie umiem ocenić krytycznie

Posts: 587
Joined: Thu Mar 15, 2012 11:59 am

YDNA:
Adam-L74; R1a-YP4700
MtDNA:
H14a
PostPosted: Thu Feb 13, 2014 6:41 am
Obcy wrote:Dziękuję za słowo. Jestem mocno zielony i nie umiem ocenić krytycznie

A artykule tym widzę dużo ilustracji i map, przeważnie bez podania źródła ich pochodzenia. Większośc z nich została graficznie podrobiona, aby jakoś pasowała do tez autora.
Brak jednak jakiegokolwiek wyjaśnienia i usprawiedliwienia tej metody.
Next

Return to Język Polski

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests